الوطن اليوم
الوطن اليوم بوابة إخبارية شاملة تقدم أهم الأخبار العربية والعالمية على مدار الساعة، وتغطية مستمرة لأخبار السياسة والرياضة والاقتصاد والفن وبث مباشر.

اخبار عاجلة

نادية الجندي لـ”برنامج مساء دي ام سي” حول خلافاتها بشان نبيلة عبيد هناك محاولات لإشعال النار.. تفاصيل

0

أكدت النجمة نادية الجندي، أن التكريم يعطى طاقة إيجابية لـ الفنانة ويجعله يتحمل الصعاب، وأن ما يفعله مهرجان القاهرة لـ الدراما بمثابة تقدير لمجهود ومشوار الكثير من النجوم، قائلة: “حب الجمهور لا يقدر بأموال الدنيا كلها”.

 

نادية الجند - نبيلة عبيد
نادية الجند – نبيلة عبيد

ونفت النجمة نادية الجندي، في لقاء ببرنامج “مساء دي ام سي”، مع الإعلامي رامي رضوان، على قناة Mbc، وجود مشاكل بينها وبين النجمة نبيلة عبيد، مضيفة: “في ناس بتحب تعمل اشعال للنار في الصحافة، ولكن نبيلة فنانة جميلة ومحترمة وعشرة عمر، والفن أخلاق والفنان لازم يكون على خلق”.

اقرا ايضا | متحدث نقابة المهن الموسيقية يعليق على حفل ” محمد رمضان ” بـ الإسكندرية

واستكملت الجندي : “دلوقتي بقى في فنانين بيعملوا لجان الكترونية بالفلوس عشان يهاجموا أي فنان ناجح ودي بقى إحساس رهيب ويحارب بأسلحة في الخفاء، وزمن الفن الجميل كان كل الفنانين يحبوا بعض ويسألوا على بعض”.

 

حلت نجمة الجماهير، نادية الجندي، ضيفة على“بوابة الوطن اليوم “، بعد تكريمها وحصولها على جائزة الإبداع في مهرجان القاهرة لـ الدراما، بدورته الأولى.

 

وقالت الفنانة نادية الجندي:” مشوار طويل و متعب و شاق لكن النتيجة حب الناس و بتخلينى انسى كل التعب اللى أنا تعبته، والفن من أصعب المهن في العالم طول الوقت أنت قدام الناس ولازم تبقى عالطول في حالة جيدة شكلا و موضوعا و أداء و تمثيل،

 

الفنانة نادية الجندي
الفنانة نادية الجندي

 

عملية بتاخد من وقتك كتير وبتخليك تلغى حاجات كتير في حياتك عشان تلتزم وتبقى عايش في سيستم معين طول الوقت عشان تقدر تحافظ على المستوى اللى أنت وصلت له.

 

وأضافت نادية الجندي :”مهرجان القاهرة لـ الدراما مهم جدا و المهرجان ده هيبقى دافعة قوية لـ المنتجين أنهم يقدموا أعمال جيدة و أعمال هادفة لأن الدراما بتدخل بيوتنا كلها ومؤثرة جدا في وجدان ولادنا وفى الأسرة لازم نهتم بالدراما أكتر من كده الحقيقة، والمهرجان خطوة ناجحة جدا وسعيدة به،

 

والدكتور يحيى الفخراني عملاق من عمالقة الفن، ربنا يديله الصحة وطوله العمر وكيل لجنة التحكيم أساتذة واختياراتهم موافقة وإن شاء الله يبقى في مصدقيه في المهرجان ويستمر نجاحه”.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.